Friday, December 9, 2011

USAHANITA : first join, first program...

Dulu aku malas gila nak join segala jenis persatuan... Kat universiti dulu, jangan harap la nak ada muka ni kat mana2 persatuan... eh, ye ke? ada la satu club apa ntah aku join... tu pon paksa rela...

Lps tu bila dah masuk alam pekerjaan, poonnnnnn malas lg nak join2 menda2 persatuan ni... yer la, time tu keja gomen.. xde kepentingan/ keperluan utk nak join segala jenis persatuan nie... hujung bulan gaji masuk cukup!!! ---> sila jgn ikut pemikiran ini yeah!!! :)

Tapi skrg, persepsi ni dh berubah... Now bila dah ada bisnes sndiri, x sama mcm dlu... dah xleh dh attitude mcm dlu... skrg ni klu x g opis, x gi keja, malas maksudnya x bergaji la aku...

Aku mula aktif berpersatuan ni melalui client aku... Client aku ni Toh Puan xxxxxx (wife org kenamaan la)... dia yg kenalkan aku ngn USAHANITA.. (usahawan wanita bumiputera).. aku join yg daerah setapak... First aktiviti aku join ialah AGM.. hahahaha... lawak aku rasa... baru join terus g AGM... bila aku dh join tu rasa best lak.. aku rasa ada beberapa faktor yg menyebabkan aku rasa best!

1) sbb aku dpt contact baru and kwn2 dlm daerah setapak ni young n vibrant... umur pun dlm lingkungan aku..

2) sbb aku boleh sembang ngn diorg psl bisnes... biasa la, dlm bisnes ni tak sentiasa up... ada masa down nak mamposss!! bila down tu, mmg aku kena luahkan pd org lain... kena cari pendengar.. memula dlu selalu citer kat laki aku... tapi lelama aku rs laki aku pon x larat nak advise aku sbb down kerap sgt... wakakakaka!!! so bila dgn diorg ni, bila citer problem bisnes, they can understand and they give support... sgt best!! pastu ada sorg tu ada spa, so stress je dia suh g spa dia.. hahaha... yg tu mmg yg ter'best'' FOC, best la kan...

Ok, back to the topic... pada pandangan aku, mmg aku rasa berpersatuan ni penting utk org bisnes... dr segi contact la terutamanya... dr persatuan ni, boleh kenal mcm2 jenis org yg ada pelbagai jenis bisnes jgk...

So dr USAHANITA ni, so far aku rasa puas hati la... Back to pasal AGM tu, pasni aku bg gambar2 sepanjang kat sana...

~Masa memula sampai~





~Atas boat nak ke Pangkor, dengan k shahema n nora...~



~Posing before island hoping~



~Atas boat, all of us~



~Posing lagi dgn K Gee, naib ketua USAHANITA SETAPAK~


~Fun~

Banyak lagi sebenarnya gambar.. Jenuh aku nak post semua kan... ok la tu, sedikit sebanyak aktiviti yg ku kongsi.... lps ni banyak lagi aktiviti Usahanita Setapak yg aku nak share....

Esok ada GOAL SETTINGS talk by usahanita... Insyaallah esok ada info2 yg baik utk dikongsi... Esok ku hapdate hoccaaayyyyy !!! Adios!!

No comments:

Post a Comment